lördag 1 juli 2017

Sommarlov 2017 Dag 10 Lördag 1/7

Nu vet jag hur det känns att bli attackerad av en tiger, eller åtminstone av en katt! Flera gånger gick den till anfall, förmodligen för att jag slutade klappa den. Nästa gång jag ser kattskrället kommer jag att skramla med metallburkar och hälla vatten över den. Ingen mer halvvild katt hos mig. Det är nog ingen fara med bettet,  eller med rivmärkena,  men jag får hålla det under uppsikt några dagar.


I eftermiddag åkte jag till Siggebohyttan igen. Nu för att fika där med några vänner. De ursprungligen påtänkta gästerna hade blivit sjuka men Camilla, vars hela familj är på annat håll just nu, och Hans kom. Finare väder idag än när jag var där med mor men lika intressant. Idag hade jag med mig pengar till entrén!

I solskenet var taket extra vackert!

Mat blev det sedan här på torpet. Med våfflor till efterrätt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar