söndag 9 juli 2017

Sommarlov 2017 Dag 18 Söndag 9/7

Med exakt en månad tills jag börjar jobba igen har jag idag för första gången tänkt på och pratat om jobbet. Jag gjorde en utflykt på eftermiddagen och den avslutades med kaffe hemma hos kollegan Britt-Lis och där blev det faktiskt lite jobbprat även om vi hann avverka en hel del annat också.

Annars började dagen lite i moll: det är alltid svårt att gå iväg till en gudstjänst ensam, speciellt om man inte känner så många och det gör jag ju inte i de sammanhang jag nu mest befinner mig. Det var friluftsgudstjänst i Siggebohyttan och vädret klarade sig och gudstjänsten var helt OK men något kyrkkaffe brydde jag mig inte om till slut. Alla de andra verkade känna varandra och de var så långsamma till kaffestugan att jag gav upp. När jag kom hem åt jag lite lunch och sedan tog jag en bilur.

Vägen som mamma och jag aldrig hittade mellan Kloten och Ramsberg åkte jag nu, från Ramsberg till Kloten. Vilken vacker väg! Bilden ger inte alls rättvisa åt vägrenarna, de var helt fantastiska!


På vägen hem stannade jag på Persons Magasin och det var där jag träffade Britt-Loss och hennes dotter Agnes, för övrigt min körledare också. Persons Magasin har både hantverk, loppisar, galleri och café så det är ett bra ställe att besöka. Idag blev det bara loppis för min del; en julduk (!) och två barnklänningar (att ge bort).

Här hemma upptäckte jag ikväll att den stackars grodan/paddan hade lyckats hoppa i hinken som står vid trappen men tydligen inte lyckats ta sig ut. Nu är den utsläppt- och inte kysst den här gången heller! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar