fredag 30 juni 2017

Sommarlov 2017 Dag 9 Fredag 30/6

Jag ogillar verkligen blåst och idag har det blåst förfärligt hela dagen. Jag har visserligen kunnat vara ute men speciellt njutbart har det inte varit mer än korta stunder. Frukost och middag intogs faktiskt ute trots allt, frukosten i sällskap med en snok och en ödla. Kul tyckte biologen! De bor tydligen båda två under uthuset. Snoken är verkligen ett rejält exemplar, jag måste försöka uppskatta längden nästa gång jag ser den.


Varje gång jag klippt gräsmattan har det varit små grodor här och där och i backen upp till dasset bor den här gynnaren. Idag tog den sig en promenad precis när jag gick förbi. 


Jag tog också en promenad idag, Bergslagsleden med till Mårdshyttan, för att betala min hyra. Ingen var hemma så jag fick leverera ändå. Faktum är att jag inte talat med en enda människa idag, utom med mor min på telefon. Jag såg en människa nere i Mårdshyttan, men bara på långt avstånd.




För övrigt upptäckte jag till min glädje att det fanns både mord i Midsomer och fall för Vera på SvtPlay. Igår var det vänskap och godhet i Skam och Barnmorskan i East End, idag var det betydligt mer ondska. Jag har dessutom börjat läsa en Banks- deckare så jag frossar i brittiska brott!

Vinden har avtagit något och kvällen är vacker. Nu är det ändå bäst att krypa i säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar