söndag 2 juli 2017

Sommarlov 2017 Dag 11 Söndag 2/7

Kattskrälle! När jag kom in efter att ha suttit ute, med ryggen mot dörren, hittade jag katten liggandes på sängen/soffan i stora rummet. Den blev snabbt utkörd och överkastet åkte i tvättmaskinen- trots att det var söndag.

Idel kända och fina psalmer och sånger i kyrkan idag. Bland annat sjöng den duktiga kantorn "Till din blomstrande äng" (T. Boström) efter predikan- och jag grät. Kanske var det därför den äldre damen alldeles speciellt frågade mig om jag inte skulle följa med in och dricka kyrkkaffe? Det gjorde jag, med damen och två eritreanska killar samt en äldre dam till.

Ikväll gick jag en sväng i reservatet och konstaterade att de första purpurknipprörterna slagit ut. De är så vackra. Egentligen är de vita kärrknipprötterna ännu vackrare och de är också på gång. Det går så fort med all blomning att ska man hinna se allt måste man gå samma runda varje dag nästan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar