lördag 8 juli 2017

Sommarlov 2017 Dag 17 Lördag 8/7

Tänk så skönt med en regnig dag! Jag hann sy klart gardinen, koka rödavinbärssaft och baka en rödavinbörskaka samt "följa upp" en del TV program jag inte hunnit se (alltså jag tittade på Ett fall för Vera och lite annat smått och gott!)

Almedalen går mig på nerverna fast jag i princip inte hört något därifrån. Jag lyssnade på Människor och tro därifrån medan jag diskade och den SD representant som fick uttala sig där, gör mig "mörkrädd". Vad menar de egentligen med "kristna värderingar"? Den enda tydliga hon framförde var att SD tycker det är fel att man ändrar i böner i kyrkohandboken och "inte längre ber för kungen"?! Hm, är resten av åsikterna och kritiken de har mot den svenska kyrkan på samma nivå?

Igår var jag förresten på Siggebohyttan igen och jag hade besök av vänner från Örebro. Sedan var det försent att skriva något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar