torsdag 29 juni 2017

Sommarlov 2017 Dag 7 Torsdag 29/6

Trots snuvan, som började igår, sov jag bra. Klockan 6.50 upptäckte jag att jag glömt stänga av alarmet från förra veckan! Hoppsan! Nåja, det var ju bra att vakna i tid och komma igång med dagen- eller åtminstone komma igång med morgonkaffet.

En tur till Lindesberg för att låna böcker och handla hann jag med innan mina vänner Rolle och Stina  (egentligen heter de Roland och Inger) kom på besök. Vi fikade i solen- och blåsten. Jag gillar inte blåst och idag var det olägligt med blåst efter som en del av idén med besöket var att vi skulle titta på fjärilar. Fjärilar är inte precis så förtjusta i stark vind. Vi såg några i alla fall och de vi inte såg "IRL" fanns i fjärilsboken för Örebro och Västmanlands län som jag fick ett ex av (och ett till skolan- Inger jobbar på länstyrelsen).

I kärret var det vackert som vanligt. Jag borde tagit kort på ängsullen som var mycket vacker i solen. Det får bli i morgon.


När Rolle och Stina åkt kom aspfjärilen och satte sig på trappan mer eller mindre. Dock inte tillräckligt länge för att jag skulle hinna fotografera den. Jag dock nöja mig med lite nyponrosor.



Till slut har jag nu tagit farväl av Skam också. Såg sista avsnittet medan jag åt lite kvällsmat. En fantastisk serie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar