onsdag 28 juni 2017

Sommarlov 2017 Dag 6 Onsdag 28/6

Var nog rätt trött efter allt bilåkande igår och sov bra men inte speciellt länge. Som vanligt drack jag kaffe på sängen och löste lite sudoku innan jag fick upp.

Gräsmattan klipptes allt under det att jag lyssnade på Torgny Lindgrens Minnen. Det gick ganska bra, ja att klippa alltså, att lyssna gick utmärkt. Jag tog allt som var kvar i ett svep (hade klippt lite i söndags). Tänk så snyggt det blir. Hoppas det växer igen på de fläckar som blivit kala på grund av sorkarna snart också.

När jag var klar var jag helt slut. Det var ju varmt och soligt och jag hade glömt hatten. Jag tog en dusch direkt och satt sedan ett bra tag och tog igen mig.

Rätt som jag satt där kom det några och gick förbi huset upp mot Bromsjö och Brännkorshagen. Jag tittade till och upptäckte att det var Lars O och Marianne Molin! De blev ännu mer förvånade än jag, jag visste ju trots allt att de har stuga någonstans vid Usken men att hitta mig här måste ha varit helt oväntat för dem. De var på väg till ängarna vid Brännkorshagen och hade eget kaffe med sig för att dricka där men vi stod en bra stund och pratade om allt möjligt; missionsmötet på Näs 1971, ÖM's läger på Åsen i mitten av 1900-talet, om gamla bekanta och gamla torp...

När de kom vägen tillbaka bjöd jag på lite saft och vi pratade lite mer om blommor och om vikten att slå ängarna så det inte växer igen.

Sent på eftermiddagen tog jag också en promenad till Brännkorshagen fast jag gick genom skogen och letade kantareller. Jag hittade inga - utom några ynkligt små som rådjuren säkert kommer att hinna före mig till när de nåt "ätstorlek". När jag kom hem kände jag mig tämligen hängig och kvällen har varit lite av en dimma.


Brännkorshagen

Här stod förr en gård eller yorp



Himlen var intensivt blå hela dagen
Utsikten från "mor Anna" var bra även idag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar