onsdag 19 juni 2013

Vi börjar på ny kula?

Det blev inte mycket med de där söndagarna på Boglundsängen så jag tror att jag återgår till min vanliga sida igen.

Denna onsdagskväll sitter jag och tar igen mig efter tre intensiva ridlägerdagar. Kroppen är öm både här och där men det har varit fantastiskt roliga dagar. I morgon är sista dagen och trots trötthet och ömhet både här och där ser jag fram emot dagen. Jag förmodar att dagen kommer att se ut ungefär som de tre tidigare dagarna med ett pass på förmiddagen då vi rider den häst vi kallat "vår" under veckan och sedan ett pass på eftermiddagen med en annan häst, en ny varje dag. "Min häst" under veckan har varit Tiger, en ganska seg och lite småtjurig fux. På eftermiddagarna har jag ridit Laikmets, Gourmet och Braveheart. Jag tror faktiskt jag gillar Braveheart bäst av dem alla.

För övrigt har ett intensivt och ganska jobbigt läsår avslutats och nu är det sommarlov fram till mitten av augusti. Jag har, förutom att slöa och springa upp och ned till tvättstugan, ikväll letat båtturer på Mälaren och kollat på flygbiljetter till Nepal. Till Nepal tänker jag inte resa, men en tur på Mälaren tänker jag hinna med.

Här några bilder från kvällen och trädgården. Nu måste jag ta hand om tvätten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar