fredag 21 juni 2013

Midsommarafton

Det ska sägas på en gång att jag nog är rätt trött men i år har midsommar, så här långt, varit jobbigare än vanligt.

Jag har aldrig varit någon stor "midsommarfantast", det är så mycket längtan och förväntan som aldrig blir mött och så mycket känslor som liksom ska kännas- och inte kännas- och i år har det tagit emot ännu mer att äta sill och jordgubbar, dansa runt midsommarstången och gå på konferensmöten. Just nu sitter jag hemma i favoritfåtöljen och tittar på webb-tv från Torp. Jag orkade inte vara kvar, för ärligt talat kände jag mig mer ensam där än vad jag gör här, ensam i min fåtölj.

Det roliga är att här i min egen fåtölj, och alldeles ensam, har jag blivit glatt överraskad av kvällens predikan i Torpladan. Mycket bra faktiskt. Jag tror dock inte att jag skulle ha upplevt den lika bra om jag suttit där på en hård bänk, ensamma i massan. Det var nog meningen att jag skulle åka hem!

Nu ska jag gå och lägga mig så kanske dagen i morgon känns lättare och ljusare.

Några midsommarblomster:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar