tisdag 6 oktober 2009

Framme

Nu är jag äntligen i Nepalganj! Ja, inte "äntligen" om man ser på resan idag för den var tämligen smärtfri. Lite turbulens bara, och en massa moln så att man inte såg ett endaste litet snöberg. Nej, "äntligen" för att jag redan varit i Nepal i 2 månader och först nu kommit fram till min arbetsplats.

Jag sitter just nu verkligen på min arbetsplats, vid skrivbordet, och datorn, som kommer att vara min plats när jag inte är ute och reser. Fläkten i taket har lagt av, jag tror det är en propp, och det verkar ju inte så lovande, men å andra sidan är det regnigt, mulet och bara omkring 24- 25 grader. Jag känner faktiskt inget behov av fläkten och det är ju lovande!

Jag sitter här vid skrivboret och gör just inget vettigt. De är bara tre personer på kontoret idag och Arjun, clusterledaren som kom hit med samma flyg som jag i morse, har mycket annat att göra så här efter två veckors bortavaro (Learning Review och Dashain). I morgon kommer Yagya, som liksom jag är Education Advisor, och då ska vi sätta oss och prata om mitt jobb och vad som ska göras de närmaste månaderna. det ska bli spännande!

De närmaste veckorna kommer jag nog att få ägna en del tid åt att komma iordning i lägenheten. den är minst sagt kal nu! Det enda som finns är en säng, utan madrass, ett skrivbord och en gascylinder -men ingen spis. Jag behöver köpa ett kylskåp, ett matbord och en madrass med det snaraste. En garderob och en byrå vore inte heller helt fel. Som tur är finns det gardiner, det är annars min svagaste punkt, jag kan vara utan länge bara för att jag inte hittar några som jag tycker ser tillräckligt "svenska" ut!

PS Det blir inga bilder den här gången för uppkopplingen är så långsam och dessutom har jag inte hunnit ta några nya.

3 kommentarer:

  1. Men hjälp! Vem betalar för kyl och madrass och sådant? Och att bara få tag på allt 'så där' *knäpper med fingrarna*! Dt verkar ju dock som att du inte oroar dig i alla fall och det är ju skönt.

    SvaraRadera
  2. EFK står för ett grundmöblemang. Det gäller bara att jag kommer mig för och skickar in räkningarna.

    SvaraRadera
  3. Kul att höra att du är framme och hemma. När vi senast besökte dig i Pokhara för fem år sedan bodde vi hemma hos dig. Det var trevligt, men nu om vi kommer till Nepalganj i vår kanske det är bäst att ta in på ett guest house. Vi är ju 2 personer fler idag. Finns det "bra" ställen att bo på där? Det behöver inte vara ett lyxigt ställe, bara en trygg plats att bo. Eller så är en semestertrip till Pokhara bästa sättet att träffas allihop.

    SvaraRadera