söndag 20 september 2009

Bilder från Pokhara

Det var ju för körkortets skull jag åkte till Pokhara. Det här är formuläret jag fick fylla i. Längst upp ser man rumsnumren och ordningen i vilken jag var tvungen att besöka de olika rummen. Jag begrep ingenting - men det fungerade och ett nytt körkort fick jag!



När körkortet var klart fick jag låna en motorcykel och tog bland annat en tur längs med sjön. Sjön är sig lik, fast de var mindre av vattenhyacinter än jag trodde det skulle vara. Antingen var det inte säsong för dem eller också har de fått bukt med problemet.

Det var roligt att köra mc igen!





En dag besökte jag GBS, Gandaki Boarding School. Den gamla byggnaden, med rektorsexpedition och lärarrum, såg ut som förut.

Det nya huset för 10+2 Science var imponerande, ja åtminstone utifrån. Jag kom mig aldrig för att fråga om en tur inne i huset.



Jag bodde hos mina vänner Bhetwal, Dharmendra, och Manju. En kväll var vi till LakeSide och åt på en resturang som heter Boomerang. Det var en varm kväll och vi hade trevligt.


En annan kväll var vi hela, jag, hela familjen plus en släkting, ute för att köpa kläder åt dottern, Kopila. Det var inte lätt! Men när är det någonsin lätt att köpa kläder åt 6-åriga flickor som vet bestämt vad de vill ha!?




Sista morgonen var det klart väder, eller åtminstone nästan klart.

4 kommentarer:

  1. Förstår inte varför det är så svårt att få jämna avstånd mellan bilderna!

    SvaraRadera
  2. Det måste ju vara helt underbart att återse alla vänner och välkända platser efter fyra år!

    SvaraRadera