onsdag 9 augusti 2017

Sommarlov 2017 Dag 47 Tisdag 8/8

Jaha, då har jag nåt fram till sommarlovets sista dag, ja den är snart över när jag skriver detta.

Jag började som vanligt med kaffe på sängen men det blev ett lite abrupt slut eftersom värdens son kom för att fixa med ett sovrumsfönster. Nåja, lika bra det.

Frukosten intogs på trappan och det var skönt. Efter påklädning tog jag itu med gräsmattan och klippte i norr och i söder. Framför och bakom huset får anstå till på lördag eller så.

Jag blev helt slut av klippningen så efter dusch och ombyte slöade jag bara. Vid 16-tiden åkte jag mot Örebro.

Även här tog jag det lugnt och tittade på tre avsnitt av Zero Impact, om familjer som försöker minska sin klimatpåverkan. Lite underlig vinkling tycker jag för de betonar hela tiden att man ska äta "veganmat" men diskuterar knappt resandet, idén om att man "måste" flyga utomlands flera ggr om året!? Vegetariskt, ekologiskt och närproducerat kan jag tänka mig men...

Klockan 20 åkte jag mot stallet. Jag fick "Kakan" och det kan nog bli bra. Hon var riktigt sur i spiltan och idag ganska intetsägande på ridbanan - utom i början när hon nästan reste sig!

Sover alltså i stan eftersom terminen för lärarnas del börjar med lunch på Stadsträdgården och Open Art. Rätt skönt.

Från och med i morgon skriver jag vanlig dagbok och kommer bara hit ibland. Det blir nog bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar