måndag 7 augusti 2017

Sommarlov 2017 Dag 46 Måndag 7/8

Vilken skön dag!

Jag sov bra och kaffe på sängen blev det som vanligt. Sent kom jag upp men sedan blev det fart på mig.

Jag körde bort till slutet på vägen och gick ned till ett ställe där jag plockade bär förra året, eller möjligen året innan. Där fanns emellertid inte ett blåbär men väl ljung och vackra vyer.

Nu var det ju trots allt blåbär jag ville ha så jag tog och åkte till Stråssatrakten istället och där fanns det blåbär. Inte jättemycket men jag fick ihop drygt 1,3 kilo i alla fall. Ett kilo frös jag in och resten ämnar jag äta upp!

Jag var tämligen slut när jag kom hem och det blev ingen gräsmatta klippt. Jag satt länge på trappen och åt och chattade med Shirley samt läste Lasse-Majas memoarer. Till slut blev jag så kall att jag var tvungen att ta en varm dusch. Då tog jag på mig nattkläder.

Efter det har jag bara tagit reda på hur vi jobbar på onsdag och resten av veckan, samt, förstås, ätit en massa blåbär och hallon! Gott, gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar