onsdag 14 december 2011

Julgåvor

Tänkte att vi ju faktiskt är som gåvor till varandra allihop- och vilka fantastiska och vackra gåvor det är. Ingen är den andre lik men alla är "Guds avbild". Det behövs inte så mycket ord men alla foton har förstås en historia men om någon vill veta mer får de gärna fråga.

Härmed överlämnar jag alltså en rad med gåvor till dig.

Utbildning är att förvandla speglar till fönster

Låt inte "vitingen" ta mig!

Vänner i snö

Lite ledigt på Nepalgunjs finaste resturang

Mammas penna är riktigt god

Kollegas fru

Elever från dövklasserna väntar på sin tur att få dansa.

Undran

Vi har det bra här bak i landrovern!

Lektion ute

Tripp, trapp trull i Dailekh
Flickor i Bajhang

Snöporträtt

Ung lärarinna

Kolla tårna!

Förberedelser för Laxmi puja

Kollegas avsked

Dövlärare

 
Sjuåring!

Sovande lillebror måste också vara med på bild

"Talman" i literacy grupp

Stolt far med dotter

Elever

Let's go rafting

Tandlös

Efter kex och te på militärförläggningen

Rejäla kakbitar ska det vara!

Skolpolitiker

Rektor med utsikt

Lillebror

Hur ser det ut i din värld?

Innan jag går till skolan

Flitig elev


Några små vänner

Medan de stora diskuterar


Med den yngsta

Mor och döttrar


Läxläsning

 
Favoritgubbar

 
Liten vän i Bajhang

Förundran

Newarikille

Liten i Nepalgunj

Lärarkandidat

Lär sig läsa- och får nytt självförtroende

Flitig med stickorna

Hela klassen i mörkt klassrum

Ta ett kort på oss!

Vilka är det där egentligen?

Oj, jag glömde visst kamma mig i morse!

Jag gillar dig!

Kameran är mycket intressantare än lektionen!

Porträtt i snöfall

Kallt i Nepalgunj

Välbekant familj på nytt ställe

Den bollen gjorde verkligen succé

Grannfruar

Gammal dam i Tanahu

Förberedelser (tragiskt nog dog denna lärare i cancer för några månader sedan)

Gammal vän i ny tappning!

Gammal dam på vägen mot Accham

Det är roligt att sjunga och klappa händerna!

Favorittant

Och en tant till...

En radda med gubbar


Sprallig elev i dövklasserna

Förskoleklass och år 1, utan lärare i smutsigt klassrum


Porträtt

Liten tös

Drabbad

Kollega i Bajhang

District Education Officer

Cool fd. elev med mindre cool fd. lärare.

Kompisar

Vi är vänner

Trotjänare

Multi-tasking!

Stipendieelev

Nattfågelskådare

Ung gosse med sin barnflicka

En rejäl bula i pannan efter att ha ramlat från muren

Leende, egentligen mot allt förnuft

Kanske inte den bästa arbetsställningen?

Tepaus


Förmodligen borde jag ha bett alla dessa människor om tillstånd att få publicera deras bilder men det måste jag erkänna att jag inte har gjort. Jag hoppas det är OK och att bilderna behandlas med respekt. Jag har tagit allihop själv, med vissa uppenbara undantag.

1 kommentar: