lördag 29 juli 2017

Sommarlov 2017 Dag 38 Lördag 29/7

Idag har det äntligen regnat och tunnorna är fulla. Det regnar faktiskt nu också, kl 23.15. Underbart.

Min plan var att plocka hallon och eftersom jag trodde det var en hel del hallon på buskarna behovde jag bereda plats i frysen. Följaktligen tog jag ut fläderblomorna för att göra saft på dem. Ja, först åkte jag till Linde för att köpa citroner mm. När jag väl börjat med dagen såg jag att den skulle stå 2 dygn i kylskåpet och alltså var jag tvungen att bereda plats där. Ut åkte rödkålshuvudet från i påskas- men jag kunde ju inte slänga det så jag skar upp det och förvällde det. När jag gjort det läste jag saftreceptet en gång till och där stod att att först skulle saften stå 2 dygn i rumstemperatur. Bara att hoppas att utrymmet i kylen finns kvar!

Hallon var det ganska ont om så utrymmet i frysen får jag nog fylla upp med förvälld rödkål!

 Morgonen var solig

Kemiskt experiment med rödkål




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar