tisdag 25 juli 2017

Sommarlov 2017 Dag 34 Tisdag 25/7

Ganska dumt att klippa hela gräsmattan i ett svep tror jag men jag gjorde det i alla fall. Efteråt var jag helt slut och satt i fåtöljen och somnade. På grund av torkan hade vissa delar av gräsmattan inte växt så mycket och det var nog tur.

Innan gräsklippningen hade jag faktiskt kokat saft och varit riktigt duktig- och tagit rätt på resterna också. Saften blev god men resterna var väl ingen höjdare.

När jag kvicknat till efter gräsklippningen åkte jag till Lindesberg och handlade. Ja, det var vad jag tänkte göra men jag lånade lite böcker också. Kanske börjar jag på någon nu. Annars har en ny engelsk deckare börjat idag men den får jag titta klart på morgon.

Min spenat har ju gått i blom så ikväll tog jag och rev upp plantorna i en rad. Jag repade dem och körde i matberedaren tillsammans med vitlök och chili. Sedan stekt jag det och la på torsken som jag kört i mikron. Till det åt jag egen potatis. Jag hade öppnat ett stånd för att kolla läget men det var inte mycket där, smått var det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar